A képzeletbeli barát szerepe a gyermeki fejlődésben
„A gyermek nem kicsinyített, tökéletlen, félig kész felnőtt, hanem életkorának megfelelően egy teljes és egész lény, akinek világlátása, gondolkodása és ítéletalkotása sajátos, és nem mérhető felnőtt mércével.” (Kádár Annamária)
Az óvodáskorú gyermek személyiségfejlődésében számos fordulat következik be: változnak érzelmei, gondolkodása,...
Csúfolják a gyermekem!
Hogyan védje meg magát, ha csúfolják az iskolában? A gyerek sírva jön haza, csúfolják. Hiába biztatom, magára veszi a sérelmeket. Aggódik, és szorong, hogy mi várja másnap. Hogyan lehet megtanítani a gyermekem, hogy jól kezelje a csúfolást?
Tévhitek a csúfolás körül
Akit csúfolnak az más, kevésbé szerethető.
A gyerekek hajlamosak azt gondolni, hogy a többiek...
A gyermeki önbizalom építésének elemei
Az önbizalomfejlesztés alapvető fontosságú az iskolai előremenetel és a boldogság szempontjából. Hogyan tudnak a szülők pozitív hatást gyakorolni a gyermekük önbizalmára? Milyen tévhitek keringenek a köztudatban a témával kapcsolatban? Cikkünkben választ kaphatnak!
Az önbizalom a különböző, számunkra értékes területeken lévő kompetenciáink megtapasztalásából...
Kötődés és kötődési zavarok gyermekkorban
Társas kapcsolatainkat erősebben befolyásolják azok a kötődési mintáink, melyek gyerekkorunkban alakultak ki. Nem is gondolnánk, mi mindenre lesz hatással az a kötődési mód, ami édesanyánkhoz fűzött minket.
Egy újszülött számára a környezete legfontosabb tényezője az édesanyja. Idegrendszeri fejlődését, magatartásának kialakulását alapvetően meghatározza...
Állatterápiával a tanulási zavarok ellen
Gyermeked nem bír a helyén maradni az órán? Túl sokat beszél? Vagy éppen túl keveset? Nem megy neki a számolás vagy az olvasás? Nem kell aggódnod! A megoldás egyszerű és ráadásul szórakoztató is: az állatterápia számtalan területen bizonyított már.
Mi állhat a tanulási zavarok hátterében?
Szülőként rossz azt hallani, amikor a pedagógus azt mondja: gyermeked...
Utolsó kommentek